Bing Ads

Søkevolumet til Bing ca. 4,5% av det Google har. Det høres lite ut, men det er ingen grunn til å ignorere Bing. Hver eneste gang vi bruker Bing får vi større avkastning per krone enn vi får på Google Ads. På grunn av lavere konkurranse på Bing får vi ofte høyere klikkrate som gjør at volumet kan være 10-20% av det vi får fra Google, spesielt om målgruppen er litt eldre brukere.

Gode grunner til å bruke Bing Annonsering

  1. Lavere konkurranse, som betyr billigere og større andel klikk

  2. Bing Ads er omtrent helt likt som Google AdWords, så det er enkelt å migrere en annonsekonto.

  3. Den eldre garde og brukere på jobb-PC er godt representert på Bing.

  4. Bing er standard søkemotor i nye Microsoft Edge og har dessuten partneravtaler med bl.a. Xbox, Windows 10, Siri (på iPhone).

  5. Bing viser annonser selv på longtail søkeord med under 10 søk i måneden. Det gjør ikke AdWords.

Hvorfor velge Anadigme som Bing Ads partner?

  • Sertifisert Bing Partner.

  • Lang erfaring med annonsering på Bing.

  • Vi bruker Googles automatiseringsverktøy Doubleclick, som kan styre både Bing Ads og AdWords på samme plattform