CRO

Konverteringsrateoptimalisering (CRO) er et komplisert ord med en enkel betydning. Det handler om å få flest mulig besøkende på et nettsted til å gjennomføre en handling. Det kan være å gjennomføre et kjøp, melde seg på et nyhetsbrev eller fylle ut et skjema. 

CRO-faget består av mange ulike skoler. Vi mener den mest effektive er tilnærmingen er en kombinasjon av webanalyse, A/B-testing, sunn fornuft og hardt arbeid over tid.

Å øke konverteringsraten i nettbutikk minner på mange på mange måter om å øke salget i en grønnsaksforretning. Man må vise frem et produktmangfold for å skape interesse. Innholdet eller produktene må være av nyere dato, så man får en opplevelse av ferskvare. Tillit og trygghet må skapes og oppnås gjennom å snakke om eller vise frem sertifiseringer og godkjenninger. Det skal være trygt å handle på ditt nettsted. I tillegg  hjelper det alltid å skape lukten av et godt kjøp, akkurat som grønnsakshandleren har gode tilbud på kritttavlen utenfor butikken sin. Og viktigst av alt, de som tar turen inn i butikken (eller besøker nettstedet om du vil), må få god service og oppfølging. Da kommer de tilbake.

Vi er opptatt av å kontinuerlig foreslå, implementere og måle effekt av tiltak som kan underbygge ovenstående filosofi.